(21-01-2017, Saat: 16:04)İsmail Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Kıyılara 15 cm yağacaksa iyi yani. Çünkü deniz kenarına o kadar yağarsa iç kesimlere yükseltiye bağlı olarak 60 - 70 cm yağar büyük ihtimal ne dersiniz?
İmkansız. Yani görünürde öyle. Yükseklere deniz etkisi kar yağışı ile 60-70 cm yapacak bir sistem kıyılara 45 cm'den aşağı kar bırakmaz.
Hayır imkansız değil . 2015 ocak ayında sahilde 35 cm kar var iken 25 km iç kesimde ve 130 mt rakımda 128 cm kar vardı. Ben Düzce de yaşıyorum . O sıralar İstanbulda da HGS sistemi kadar kar olmasada yarısı kadar kar vardı . O zaman E-5 karayolu 2 gün kapalı kaldı ve evden insanlara yiyecek götürmüştük.
Şu anki sistemin merkezi neresi?
(21-01-2017, Saat: 18:23)İsmail Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Hayır imkansız değil . 2015 ocak ayında sahilde 35 cm kar var iken 25 km iç kesimde ve 130 mt rakımda 128 cm kar vardı. Ben Düzce de yaşıyorum . O sıralar İstanbulda da HGS sistemi kadar kar olmasada yarısı kadar kar vardı . O zaman E-5 karayolu 2 gün kapalı kaldı ve evden insanlara yiyecek götürmüştük.
Şu anki sistemin merkezi neresi?
İstanbul için konuşuyorduk Sistem merkezi Marmara ile Batı Karadeniz arasında gidip geliyor, netleşmesini bekliyoruz.
Sizce her iki bölgeyi de kapsayabilir mi bu sistem? Bide sizce bu sistem gelirse ki gelecek gibi duruyo bulunduğum bölgeye ne kadar bir kar örtüsü yapar? ( Düzce rakım 130 mt) teşekkürler
(21-01-2017, Saat: 18:41)İsmail Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Sizce her iki bölgeyi de kapsayabilir mi bu sistem? Bide sizce bu sistem gelirse ki gelecek gibi duruyo bulunduğum bölgeye ne kadar bir kar örtüsü yapar? ( Düzce rakım 130 mt) teşekkürler
Elbette. Görüntü o yönde. Şu ara gfs akşam güncellemesi var, sürekli takip ediyoruz. Soğuk çekirdeğin konumu tam netlik kazandığı vakit diğer bölgelere de cm hesabı yapılabilir, sabretmemiz lazım. Ayrıca sizin bahsettiğiniz konuya değinmek isterim. 25 km içeride kar örtüsü bayağı yüksek sahile göre demiştiniz. DEK bantları sahilde içeriye girdiklerinde daha da güçlenebiliyorlar, yani kara üstünde de gelişebiliyorlar. Bahsettiğiniz fark bu yüzden olsa gerek. Bir örnek daha verecek olursak sahil kesimden içeriyi rampa gibi düşünelim; bu rampayı aştıkça rakım yavaş yavaş yükseliyor, rakımımız oldu 100 metre ve bu rakımın ardında daha da yüksek bir yükselti yani dağ ile karşılaştık diyelim. DEK bantları/bulutları yeryüzüne daha yakın oldukları için yükselme eğilimi gösterirler ve sürekli dağ yüzeyiyle sirküle oldukları için mevcut dağ eteğine yakın neresi varsa o yöreler kesik kesik kar almazlar, sürekli bir kar yağışıyla karşılaşabilirler. Çünkü bulutlar yükselmeye çalıştıkça daha da güçlenirler ve yüklerini de bir yandan boşaltırlar.
Arkadaşlar Kocaeli için tahmininiz nedir? İstanbula göre daha doğuda bulunduğu için bi nebze daha şanslı olabileceğini düşünüyorum, yani anlatımlarınızdan bunu çıkarıyorum diyim görüşlerinizi yazarsanız çok sevinirim, daha önce marmara bölgesine yazmıştım ama cevap alamadım. Teşekkürler şimdiden
Tam düşündüğümüz noktada akşam modelleri sinyali verdi doğulama sebepleri İzlanda'nın baskılamasıydı ancak bu kadar kuvvetli olmayacağını tahmin ediyorduk sabahtan beri admin grubunda da konuşuldu bu. Bu bağlamda net olmamakla birlikte sistem bizde gibi görünüyor pazar akşamı daha net konuşuruz. Ama şöyle belirteyim; batılı verdikten sonra modeller doğuladı İzlanda baskısından dolayı ve şimdi tekrar batıladılar eğer akşam ecm de batılarsa %80 iş bitmiş diyebiliriz. Doğu akdenizdeki siklon işin anahtarı soğuğun indiği lokasyon ve deniz suyu sıcaklıkları oradaki ab nin oluşması kaçınılmaz kılıyor, izobarların sıklığı da kuvvetli dek bantarı göstergesi (Hakan'a selam izobar dendi mi o gelir akla .)
Bu arada önümüzdeki günlerde yeni güncellenen AO be NAO verileri Şubatın ikinci hafta başı gibi sert bir sistem işaret ediyorlar ancak; AO ve NAO endeksleri de her gün GFS'in sabah ve öğle güncellemerine göre güncellendiği için çok da güvenilir değil açıkcası. Neyse bekleyip göreceğiz.